شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳

بلبرینگ شیار عمیق

۳ بازديد

بلبرینگ شیار عمیق یکی دیگر از انواع بلبرینگ های صنعتی است که با حالت دورانی بسیار بالا دارای تحمل زیادی در برابر بارهای شعاعی هستند اما به دلیل انعطاف کارایی که دارند به راحتی در برخی از دستگاه نیز میتوانند نقش کاهش دهنده بارهای محوری را نیز بازی کنند. در این نوع بلبرینگ یک شیار عمیق دایره ای با شعاعی برابر با شعاع ساچمه جایگذاری شده است . وجود همین شیار و ایجاد سطح تماس بالا بین ساچمه ها و رینگ ها منجر به تحمل هم بارهای شعاعی و محوری در دو جهت سیستم توسط انها می شود که برای سرعت های بالا بسیار مناسب هستند.
این نوع بلبرینگ  برای استفاده در شرایط محیطی سخت و در دمای بین -30 الی 110 درجه سانتی گراد ساخته می شوند و گاهی همراه با سیل و حفاظ بیرونی نیز تولید می شوند.این قطعه  اغلب توسط گریس با پایه لیتیوم lithium base grease روغن کاری شده و نیاز به روغن کاری دوره ای به این ترتیب ندارد.

بلبرینگ های شیار عمیق رایج ترین انواع بلبرینگ های مورد استفاده هستند و می توان آنها را در آرایش های مهر و موم، محافظ و حلقه گیر استوار کرد. ابعاد دوران در این نوع یاتاقان‌ها با ابعاد توپ‌هایی که در آن قرار دارند مطابقت دارد. آنها همچنین برای تحمل بارهای سنگین مناسب هستند. بلبرینگ های شیار عمیق هم پشتیبانی شعاعی و هم محوری را فراهم می کنند. با این حال، زاویه تماس را نمی توان به منظور تغییر سطوح نسبی چنین بارهایی تنظیم نمود. انواع بلبرینگ های شیار عمیق شامل بلبرینگ های شیار عمیق تک ردیفی، یاتاقان های کوچک و مینیاتوری فوق العاده، بلبرینگ های نوع حداکثر و بلبرینگ های شیار عمیق مغناطیسی می باشند. کاربرد این نوع بلبرینگ در موتورهای الکتریکی، موتورهای خودرو، ماشین آلات اداری و ابزار باغبانی است.

ویژگی های بلبرینگ شیار عمیق

  • داشتن شیار ساچمه عمیق در سطح رینگ های این بلبرینگ
  • داشتن هم‌ خوانی دقیق بین شیار و ساچمه
  • یک پارچه بودن شیار عمیق با ساچمه‌ ها بخاطر داشتن مطابقت هندسی کامل
  • تحمل بار شعاعی
  • تحمل بار محوری دار
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.