شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳

بلبرینگ کف گرد

۴ بازديد

بلبرینگ کف گرد از جمله قطعات صنعتی پر کاربرد می باشد که از یک سیستم ساده گرفته تا ماشین آلات بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع بلبرینگ به صورت یک ماشین چرخشی عمل میکند و بار وارد شده بر دستگاه را میکاهند تا از اصطحکاک وارد شده جلوگیری کند و سرعت خرابی دستگاه را به تاخیر بیندازد. بارهای وارد شده بر دستگاه میتواند هم شعاعی و محوری باشد اما این قطعه  فقط میتواند نیروهای محوری را تحمل کند در نتیجه در شرایط که نیروی وارد شده برماشین شعاعی است نباید به هیچ عنوان نباید تحت اثر نیروی شعاعی قرار بگیرند.
جنس به کار رفته در این نوع بلبرینگ از فولاد با استحکام و مقاومت سطحی بسیار بالا است که در برابر بارهای محوری تحمل زیادی دارد. بسته به حجم وارد شده بار محوری بلبرینگ های کف گرد انواع مختلفی دارند.

بلبرینگ کف گرد یک نوع منحصر به فرد از یاتاقان های دوار است. مانند سایر یاتاقان ها، آنها تعامل و حرکت بین قطعات مکانیکی را تسهیل می کنند. با این حال، نقش اصلی آنها در پشتیبانی از بارهای محوری است. انواع بلبرینگ کف گرد با صندلی‌های مسطح یا تراز که با شکل نشیمنگاه حلقه بیرونی مطابقت دارد، ارائه می‌شوند. بلبرینگ کف گرد پشتیبانی انحصاری برای بارهای محوری را فراهم می‌نمایند. کاربردهای این نوع بلبرینگ در زمینه های فن های صنعتی ، هوافضا ، خودرو و معدن می باشد.

انواع بلبرینگ کف گرد

  1. کف گرد یک طرفه
  2. کف گرد یک طرفه با واشر محفظه کروی و واشر نگهدارنده
  3. کف گرد دو طرفه
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.