جمعه ۲۸ اردیبهشت ۰۳

طراحی سایت فروشگاهی

۶ بازديد

در دنیای دیجیتالی امروز، داشتن وب سایت برای یک کسب و کار یکی از الزامات ابتدایی آن به شمار می رود. اصلا هم هیچ تفاوتی ندارد که شما یک کسب و کار کوچک یا بزرگ هستید زیرا سایت، خود به تنهایی فرصت های زیادی را به وجود می آورد. همچنین داشتن یک وب سایت استاندارد، می تواند آغاز استراتژی های بازاریابی مختلف باشد که همین استراتژی ها به موفقیت کسب و کار شما کمک می کند.

با توجه به اینکه بستر استفاده از پرداخت اینترنتی فراهم شده است و از طرفی هم مشکلات متعددی مانند ترافیک، کمبود وقت کافی جهت خرید حضوری و … باعث شده است که تمایل افراد برای خرید اینترنتی افزایش یابد. افراد دوست دارند بدون خارج شدن از منزل خود یا محل کار، با سرعت بالا کالای مورد نیاز خود را تهیه کنند که این راه علاوه بر سرعت بالا مقرون به صرفه تر هم محسوب می شود. بنابراین ساخت سایت های فروشگاهی برای کسب و کارهای سنتی بسیار رو به افزایش است. البته قابل ذکر است که در دوران کرونا این موضوع در بین مردم بیشتر احساس شد و اکثر فروشگاه هایی که به صورت سنتی کار می کردند اقدام به ساخت وب سایت کردند و همین راه باعث حفظ درآمد آن ها از وب سایتشان شد.

داشتن یک سایت فروشگاهی این امکان را به شما می دهد که بازار هدف خود را که شامل مشتریان یک محله یا شهری خاص را توسعه دهید و در سطح کشور آن ها را جذب نمایید. این کار باعث می شود که شما بیشتر دیده شوید و بتوانید بازار بزرگ مشتریان خود را جذب کنید. بر همین اساس سرعت ساخت و رشد سایت های فروشگاهی و رقابت در آن ها بسیار بالا رفته است.
​​​​راه اندازی یک کسب و کار آنلاین برای هر حوزه کاری ضروری می باشد و همین امر نیازمند تحقیق و بررسی است که بتوان به موفقیت بیشتر رسید. پس از طراحی سایت، باید وارد مرحله سئو و بازاریابی شد که روی فروش محصولات و دیده شدن بیشتر محصولات در فروشگاه اینترنتی توسط مشتریان تمرکز داشته باشید. سایت فروشگاهی شما باید به گونه ای طراحی شود که مشتریان را به خریداران واقعی تبدیل نماید که ویترین خود را می توانید توسط پیشنهادات ویژه، تخفیفات و جشنواره های دوره ای، مسابقه و … با ظاهری که کاملا کاربر پسند باشد ارائه نمایید.

امکانات وب سایت فروشگاهی

  • امکان پرداخت به روش های مختلف
  • قابلیت نقد و بررسی توسط کاربران
  • قابلیت فیلترگذاری روی محصولات برای پیداکردن محصول موردنظر و جستجو
  • انتخاب روش های ارسال
  • خرید اتوماتیک بدون منتظر گذاشتن کاربر برای تایید خرید
  • امکان مشاهده جزئیات مختلف محصول
  • امکان ارائه کد تخفیف
  • سبد خرید
  • قابلیت گزارش گیری جهت اطلاع از آخرین وضعیت سفارش مشتری

امکاناتی که در قسمت بالا ذکر شد باعث می شود که کاربران در هنگام استفاده از سایت فروشگاهی شما به صورت راحت خرید خود را انجام دهند که یکی از اصول مهم فروش بیشتر، راحتی مشتریان است و همین موضوع باعث افزایش فروش و محبوبیت شما می شود.

همچنین نحوه برخورد با مشتری به خصوص در اولین برخورد از اهمیت بالایی برخوردار است که همین امر در فروشگاه اینترنتی هم صدق می کند. وب سایت فروشگاهی باید بر اساس اصول روانشناسی مشتریان، استراتژی های فروش مناسب و از همه مهم تر عناصر بصری طراحی شود.

سئو در سایت فروشگاهی

قطعا این را می دانید که به صورت میانگین میلیون ها نفر روزانه در موتور جستجوی گوگل در حال سرچ کردن موضوع های مختلف هستند. اینکه وب سایت شما در صدر نتایج گوگل قرار بگیرد کاملا بدیهی است که تاثیر بسیار زیادی در بازدید کاربران شما و در نتیجه آن جذب مشتریان جدید در کسب و کارتان خواهد داشت. حال این سوال پیش می آید که طراحی سایت فروشگاهی ما باید به چه صورت باشد تا از نظر موتورهای جستجوی گوگل مناسب باشد؟ بهتر است که پیش از طراحی سایت فروشگاهی خود را جای مشتریان قرار داده، انتظارات احتمالی آن ها را بررسی کرده و سعی بر این داشته باشید که همه نیازها و انتظارات آن ها را برآورده کنید. سرعت بالای سایت، سادگی در استفاده از سایت، توضیحات مناسب و کافی برای همه محصولات، مشاوره و چت آنلاین و … موارد مهمی هستند که می توانند وب سایت شما را کاملا کاربرپسند کنند. بنابراین باید گفت وب سایتی که کاربرپسند باشد به علت بازدید بالا و نرخ پرش پایین، از نظر گوگل هم رتبه خوبی دریافت می کند و همین موضوع باعث افزایش رتبه سئو آن می شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر از بک لینک و یا تاثیر رفتار کاربران بر سئو به صفحه لینک شده مراجعه نمایید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.