پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۰۳

طراحی سایت با قالب اختصاصی

۶ بازديد

در صورتی که شما بخواهید صفر تا صد طراحی سایت خود بر اساس سلیقه و خواسته خود انجام شود باید طراحی سایت با قالب اختصاصی را انتخاب نمایید تا یک وب سایت ویژه و کاملا اختصاصی برای شما طراحی شود. بنابراین بهتر است در این شرایط با یک طراح UI/UX مشاوره داشته باشید تا همسو با نیازها و خواسته های کاربران شما یک استراتژی اصولی برای وب سایتتان طراحی شود.

تفاوت قالب اختصاصی و قالب پیش ساخته

در ابتدا بهتر است بگوییم که قالب پیش ساخته وب سایت، قالبی است که از قبل طراحی شده و توسط افرادی که تسلط کافی به سیستم مدیریت محتوای وردپرس دارند مورد استفاده قرار می گیرد، اما قالب اختصاصی با توجه به نیاز ها و خواسته های شما به صورت کاملا اختصاصی طراحی می شود. علاوه بر این موضوع نیز بودجه شما از اهمیت بالایی برخوردار است، در صورتی که بخواهید هزینه کمتری را برای طراحی سایت خود در نظر بگیرید باید از قالب های پیش ساخته استفاده کنید زیرا هزینه یک قالب اختصاصی بسیار بیشتر از قالب پیش ساخته است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر از مزیت ها و معایب قالب اختصاصی وب سایت با ما همراه باشید…

مزایای طراحی قالب اختصاصی سایت

اختصاصی بودن ظاهر

یکی از ویژگی های مهمی که طراحی قالب اختصاصی دارد این است که دیگر سایت شما با تمامی سایت هایی که دیده اید کاملا متفاوت است و از هیچ جایی کپی برداری نشده است و وب سایت شما برای کاربرانتان جذاب تر است زیرا مانند آن را جایی ندیده اند.

سرعت بالا

سرعت وب سایت هایی که قالب آن ها به صورت اختصاصی طراحی شده است کمی بالاتر از قالب های پیش ساخته است زیرا آن ها فقط برای یک پروژه اختصاص یافته اند و همین عامل افزایش سرعت است.

کنترل بر تمام قسمت های وب سایت

سایت های دارای قالب اختصاصی، به صاحبان خود این امکان را می دهند که به صورت کامل همه بخش های وب سایت خود را کنترل کنند و دقیق تر مدیریت وب سایت خود را انجام دهند اما این مسئله را هم باید در نظر گرفت که برخی قالب ها از پیچیدگی برخوردارند که هر شخصی نمی تواند با آن کار کند که در قالب های پیش ساخته به این شکل نیست.

طراحی بر اساس نیاز

یکی از ویژگی های مهم دیگری که در قالب های اختصاصی وجود دارد این است که وب سایت شما متناسب با نیازها و خواسته ها و همچنین سلیقه خود طراحی می شود. این به این معنی نیست که در قالب پیش ساخته هیچ نظری نمی توانید دهید، باید بگوییم که در قالب های پیش ساخته هم حق نظر دادن و اینکه چه امکاناتی را نیاز دارید در اولویت است و مطابق با آن برای شما شخصی سازی می شود.

معایب طراحی قالب اختصاصی سایت

هزینه بالای طراحی

هزینه طراحی یک قالب اختصاصی بالطبع بسیار بیشتر از قالب پیش ساخته است زیرا علاوه بر صرف زمان بیشتر، به تخصص و دانش بیشتر طراح نیاز است.

زمان زیاد

طراحی قالب های اختصاصی به زمان بیشتری نسبت به قالب های پیش ساخته نیاز دارد زیرا کدنویسی ویژه انجام می شود که مستلزم زمان بیشتر است. برای قالب های اختصاصی زمانی بین 25 الی 35 روز و برای قالب پیش ساخته حدودا 15 الی 20 روز را باید در نظر گرفت که زمان دقیق با توجه به نیازهای یک وب سایت مشخص می شود.

ایجاد مشکلات در صورت عدم تجربه و توانایی طراح

یکی از مشکلات مهمی که قالب های اختصاصی دارند این است که اگر توسط یک طراح ناشی و یا کم تجربه طراحی شود پس از مدتی دچار مشکلات بزرگ شده و متاسفانه مجبور به پرداخت هزینه مجدد هستید.

در پایان

قالب های اختصاصی و پیش ساخته هر کدام از مزایا و معایبی برخوردار هستند و توصیه بنده بر اساس تجربه ام این است که در ابتدا هدف خود از ایجاد وب سایت را مشخص کرده سپس برای طراحی آن اقدام نمایید. در این صورت نتیجه بهتری از وب سایت خود خواهید داشت.

جهت کسب اطلاعات بیشتر از بک لینک و یا تاثیر رفتار کاربران بر سئو به صفحه لینک شده مراجعه نمایید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.